Sunday, July 7, 2013

Solemnization Day & Berinai Night

Assalamualaikum
This is another throw back stories. Hehe.
Ini adalah Hari Majlis Pernikahan kami!
 Ini adalah gambar persiapan sebelum aku ke Masjid.




 Event Itinerary

Date : 24.8.12
Time : After Asar
Venue : Masjid Perigi Hang Tuah,
Sg Duyung, Melaka
Guest : Close Family and Friends
Dengan 2 kali lafaz,
aku sah menjadi isteri kepada Mohd Ridhwan Wahed dengan Mas Kahwin RM 40.00.
Di Majlis Pernikahan itu ada family sebelah ibu, family sebelah ayah dan family sebelah mertua.
Aku sangat excited sebab aku tak sangka family ayah pun ramai yang datang.
Nasib baik ibu dah pesan bawakan doorgift untuk mak2 sedara sebelah ayah sebagai tanda ingatan.
Sebab tak expect diaorang sudi datang.
Tapi bila diaorang dapat datang kat Masjid tu,
lagi lah seronok sebab dapat bagi doorgift tu melalui tangan sendiri.
Doorgift untuk mak2 sedara tu,
ibu sediakan Mini Al-Quran dan Kuih Bangkit dalam bekas kek cawan.
Ini gambar kami setelah di Iijab Kabul kan.

  My Outfit Material by Jakel, Kuala Lumpur
My Outfit Design by Me (Kurung Modern)
Outfit Tailor by Ah Hong, Taman Merdeka, Melaka
Veil Material by Jakel, Kuala Lumpur (Extra Outfit Lace)
Veil Design by Me
Make Up by Didi 
Theme Off White
 
His Outfit Material by Jakel, Kuala Lumpur
His Outfit Design by Me (Melayu Cekak Musang)
Outfit Tailor by (Ok aku dh lupe tp abang tu located kat Serdang)
Theme Off White

Okay,
Ini adalah Majlis Malam Berinai kami!
At first tak plan pun nak adakan Malam Berinai ni.
Tapi, disebabkan ada permintaan dari Atok, Nenek dan disokong oleh Mak2 sedara.
Maka, Malam Berinai is up ya everyone!

The Pelamin


  Sponsored by My Mom.
Aku lupa sape name vendor.
So jangan tanye! haha

The Pak Kaduk



 Pak Kaduk 2orang ni tak le pakai,
habis kan duit mak aku sponsored suh jadi pengapit.
Dia orang boleh bermain.
Cis! haha
The Sponsor
 Haha kejam aku kan!
Thank you so much Mom cause make things happen!




My Outfit Material by Osman, Kuala Lumpur
My Outfit Design by Me (Evening Gown)
Outfit Tailor by Ah Hong, Taman Merdeka, Melaka
Veil Material at Jakel, Kuala Lumpur
Make Up by Didi
Theme Peach & Off White

His using the same outfit during Solemnization.
Cik abang tak nak membazir, so aku ikutkan aje.
Selamat duit den.
haha

No comments: